Tak jak oczekiwano, Amazon odświeżył 7-calowy tablet Kindle Fire HD, jednak dodał do oferty dwa nowe modele z serii Fire HDX. Są to mocne urządzenia, wyższa półka niż poprzednicy. Na rynku czytników, sklep internetowy Amazona radzi sobie bardzo dobrze. Ich e-tuszowe czytniki są gwarantem jakości i wyznacznikiem solidności. To taki odpowiednik iPoda wśród odtwarzaczy multimedialnych, ikona urządzeń do czytania e-booków. Obok nich, Amazon chce dalej bić się o udział w segmencie tabletów. Od jakiegoś czasu istnieje model Kindle Fire i zaczyna się pojawiać w większej liczbie wariantów.

Przygotowano dwa nowe sprzęty. Fire HDX można będzie zakupić w dwóch wielkościach ekranu: 7-calowego w rozdzielczości 1280 x 800 pikseli oraz 8.9-calowego w rozdziałce aż 2560 x 1600. Oba korzystają z czterordzeniowego procesora Qualcomma w wersji Snapdragon 800 (2,2 GHz). Oba są w stanie wytrzymać do 11 godzin na jednym ładowaniu. Są lżejsze niż poprzednie modele Kindle Fire, a większy z nich otrzymał nawet dwie kamerki po 8 megapikseli (przód i tył). Wyświetlacze są ostrzejsze, a wewnątrz znajdziemy aż 64 GB pamięci (również mniejsze: 16 i 32 GB). Pamięć operacyjne to aż 2 GB, z grafikę odpowiedzialny będzie silnik Adreno 330.

Fani przenośnego kina będą zadowoleni z dwóch głośniczków dających stereo w Dolby Digital Plus oraz z wirtualnego systemu 5.1 – dźwięk przestrzenny. Połączenie z aplikacją Prime Instant Video pozwala teraz na pobieranie filmów i oglądanie ich w trybie offline. Klienci serii Fire HDX otrzymają pierwszy miesiąc bezpłatnie dla tego serwisu (jeśli wcześniej nie byli jego klientami), będzie zatem możliwość przetestowania przenośnego odtwarzacza filmów. Tytuły można będzie przenieść również na drugi ekran (Second Screen) – to nowa funkcja bezprzewodowego streamingu materiałów na większy ekran TV, a sam tablet zamienić w panel do kontroli filmów. Ta opcja ma być przystosowana do współpracy z konsolami Sony PlayStation 3 oraz telewizorami Samsunga. Możliwy ma być także mirroring, czyli puszczanie treści na TV oraz jednoczesne korzystanie z tabletu w innym trybie (konieczna współpraca TV z Miracast).

W standardzie będzie moduł Wi-Fi dual-band (dual antena MIMO i HT40) z opcją łączności 4G LTE (tutaj mowa o amerykańskich operatrach AT&T lub Verizon). Bezprzewodowy modul Bluetooth przyda się do połączenia ze słuchawkami. Tak jak reszta rodziny Kindle Fire, na pokładzie znajdziemy system operacyjny Fire OS 3.0 „Mojito” oparty na Androidzie. Oprócz własnych aplikacji, mamy zatem dostęp także do natywnych programów z Google Play. Amazon dodał specjalny przycisk Mayday, który wraz z menu Quick Settings da dostęp do pomocy technicznej i serwisu wsparcia przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa ma być darmowa i docelowo umożliwić połączenie z konsultantem w przeciągu 15 sekund. Ma on pomóc rozwiązać ewentualne problemy. To raczej usługa dla mieszkańców USA (lub anglojęzycznych użytkowników – zobaczymy, być może lokalnie też zadziała).

Zaktualizowano także program muzyczny X-Ray Music, który teraz zawiera dostęp do tekstów utworów oraz quizy z cyklu Trivia podczas oglądania filmów na drugim ekranie (plus integracja z amerykańskim serwisem filmowym IMDb). Tablet Kindle Fire HDX ma być także kompanem w biznesie. Posiada wsparcie szyfrowanego software’u, zabezpieczenia sieci Wi-Fi, Kerberos Intranet, natywny SCEP i integrację klienta VPN. Pomoże również opcja bezprzewodowego wydruku. Na obudowie dostępne są porty: audio jack 3,5 mm, micro USB 2.0 (PC lub ładowanie). Żeby być dokładnym do końca, tablet posiada także sensor świetlny, akcelerometr, żyroskop, A-GPS (tylko w modelu 4G), czyli dosyć standardowe moduły dla nowoczesnego urządzenia.

Za mniejszy, 7-calowy model będziemy musieli zapłacić 229 dolarów (wersja Wi-Fi). Większy Fire HDX 8.9 zaczyna się od 379 dolarów. Za edycje z modułem LTE dopłacamy dodatkowe 100 dolarów. Warto też nadmienić, że zbliża się update do systemu Fire OS 3.1, który zostanie udostępniony dla wszystkich nowych Kindle Fire poprzez synchronizację w chmurzę zwaną Cloud Collection. Amazon poszedł także śladem innych producentów tabletów i przygotował własną pokrywkę chroniącą ekran. Origami to magnetyczna ochronka, stająca się jednocześnie podstawką dla tabletu. Ma się ona pojawić w wielu wariantach kolorystycznych w opcjach poliuretanu lub skóry.

źródło:  amazon.com  via gizmag.com