Dexmo – poczujesz świat VR własną ręką

24 Sie 2016

Dexmo

Pewnie zauważyliście już, że VR to nie żarty. Dowodzą tego kolejne projekty, które rozwijają te nowe technologie. Do gogli powstaje naprawdę dużo usprawnień i są to głównie kontrolery ruchu. Właśnie sterowanie w wirtualnej rzeczywistości wymaga pracy, a propozycji pojawiło się już kilka. Leap Motion i RealSense proponują śledzenie palców, a niektórzy producenci rozbudowują fizyczne rękawiczki (kilka z nich umieściłem w powiązaniach na końcu wpisu). Chińskie Dexta Robotics poszło właśnie w tym drugim kierunku. Dexmo to „rękawiczki” dla VR.

Sterowanie w VR będzie zupełnie inne od tego, do którego się przyzwyczailiśmy. Żadne gałki i przyciski. Potrzeba interfejsu przypominającego ten naturalny, czyli manipulowanie rękami. Dexmo ma dostarczyć fizyczne odczucia i przenosić realny ruch do tego cyfrowego. Start-up obiecuje, że gesty mają być odczytywane zarówno w goglach VR, jak i AR (HoloLens). Projekt uwzględnia obracanie nadgarstkiem oraz ruchy poszczególnych palców, a model przypomina nieco element exoszkieletu. Sztuczna ręka jest sporawa, ale przy tym lekka, bezprzewodowa i relatywnie długo działająca.

Dexmo

Dexmo

Dexmo stawia na realizm odczuć i już teraz obiecuje uchwyty oraz inne gesty.  Wymiary są znaczne, a wszystko dlatego, że „rękawica” oddaje również dotyk, a więc poczujemy kontakt z wirtualnymi obiektami. Firma szuka ludzi do software’u, który ma wydobyć z mechanizmu pełnię potencjału. Grafiki promocyjne pokazują przykłady wykorzystania, ale od koncepcji do finalnego produktu daleko. Gry, cele edukacyjne, medyczne czy treningowo-szkoleniowe. Wszystkie mają skorzystać z nowych możliwości kontaktu z wirtualnym środowiskiem. Problemem chińskiego producenta jest właśnie oprogramowanie. Hardware wymaga softu, by mógł współpracować z aplikacjami. Trzeba nie tylko wdrożyć same manipulacje obiektami, ale również poczucie kontaktu z nimi.

Peryferia Dexmo można wykorzystać z HTC Vive, które jest otwarte na tego typu akcesoria. Prędzej czy później ręce zaangażujemy w VR o wiele bardziej, bo ciężko sobie wyobrazić działanie tylko przy użyciu głowy. Pady pomagają, ale bardzo ograniczają funkcjonowanie w wirtualnym świecie. Liczyć się będzie także wygoda. Taka rękawica lekko ogranicza swobodę, ale przekazuje dodatkowe bodźce. Wyobrażacie sobie VR i towarzyszące mu peryferia za kilka lat?

źródło: Dexmo via engadget.com

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *