Obecny trend na rynku elektroniki wygląda mniej więcej tak: integruj się z portalami społecznościowymi bo zginiesz, a twój produkt zostanie szybko zapomniany. Tak to przynajmniej wygląda, patrząc na powstające urządzenia. Wszyscy chcą mieć coś wspólnego z Facebookiem, Instagramem, Twitterem i innymi liderującymi portalami społecznościowymi. Nawet Canon postanowił przygotować jeden z modeli pod kątem social mediów, aby oferta była atrakcyjniejsza. PowerShot N to aparat cyfrowy zintegrowany z portalem Marka Zuckerberga. Fanatycy Facebooka mają już smartfony przygotowane specjalnie dla nich, sygnowane niebieskim logo z literką „F”, teraz dołącza do nich kompaktowy aparacik cyfrowy.

Pierwszy raz o sprzęcie usłyszeliśmy na tegorocznych targach CES. Aparat ma niecodzienny kształt – jest kwadratowy, więc w bardzo łatwy sposób obrócimy je wygodnie w dłoniach i nie odczujemy różnicy w jego uchwycie (poza innym układem przycisków). W środku znajduje się 12.1-megapikselowy sensor CMOS, procesor DIGIC 5. Parametry fotograficzne to: 28-224mm f/3.0-5.9, 8-krotny optyczny zoom. W nawigacji pomoże dotykowy, odchylany ekranik LCD o przekątnej 2.8 cala. Skoro aparat został zaprojektowany do współpracy z Facebookiem, nie mogło zabraknąć modułu Wi-Fi, przez który urządzenie połączy się z Internetem.

Przygotowano kilka znanych z fotograficznych aplikacji mobilnych trybów, m.in. Creative Shot Mode – uproszczone robienie pięciu artystycznych zdjęć obok oryginału (banalne w użyciu nawet dla początkujących). Canon pozwala na rejestrowanie materiałów filmowych w jakości 1080p Full HD. Poza tym, możemy również skorzystać z bezprzewodowego wydruku z wybranymi modelami drukarek,  a także skorzystać z funkcji Canon iMAGE GATEWAYi (zdalnego przerzucania fotek na komputer).

Model PowerShot N jest sygnowany logo Facebooka, widnieje ono na specjalnym przycisku, umieszczony z boku urządzenia. Dedykowany guziczek pozwala na szybkie wrzucenie fotek na portal społecznościowy (przez wspomniany moduł Wi-Fi). Przyda nam się do tego specjalna funkcja w menu aparatu, którą przystosowano do uploadu fotografii na Facebooka. Model aparatu to praktycznie kopia wersji PowerShot, jedyną różnicą w edycji „N” jest integracja z „Fejsem”. Jeśli jesteście maniakami dzielenia się zdjęciami wśród znajomych w Internecie, to aparat Canona zakupicie w cenie 300 dolarów. Będzie on dostępny jako exclusive na stronie sklepiku producenta na początku przyszłego miesiąca.

źródło:  usa.Canon.com via ubergizmo.com