Twitter Trends Gear S2

Samsung ostatnio wypuścił dwie aplikacje dla Gear S2 w swoim sklepiku Galaxy Apps. Dwie, ale jako wspólne rozwiązanie. Smartwatch to sprzęcik mający odciążyć użytkownika od wyjmowania smartfona z kieszeni, a jego niewielki ekranik ma prezentować krótkie informacje, przy których angażowanie telefonu nie jest konieczne. Zamiast każdorazowo odpalać smartfon, wystarczy przysunąć nadgarstek do odczytania treści w identyczny sposób co podczas sprawdzania godziny. To idea smart zegarka, więc programy powinny dostosowywać się do formatu.

Trends to projekt, który na grafikach promocyjnych widoczny był już od premiery Geara S2. Dopiero teraz użytkownicy skorzystają z jego zalet. Mowa o jednak o konkretnej grupie klientów – tych, którzy często zerkają na Twittera. Koreańska firma przygotowała specjalną tarczę, na której znajdziemy podstawowe informacje na temat czasu, a pod nimi fragment wyznaczony do pojawiających się twittów od obserwowanych użytkowników (także marek). To jak powiadomienie, ale na „cyferblacie” smartwatcha.

Trends watch face

Żeby skorzystać z tych dodatków należy wgrać apkę Trends for Gear oraz Trends Watch (tarczę). Ta druga jest równie istotna, bo wymusza zmianę tarczy na Trends, gdzie widoczny jest po prostu rodzaj widgetu. Owe widgety przekierowują do większych szczegółów przez dotknięcie elementu palcem. To po prostu wygodniejsza forma kontaktu z portalem społecznościowym. W tym przypadku współpraca dotyczy Twittera, ale Samsung pracuje już nad kolejnymi rozwiązaniami, by poszerzyć możliwości. Można łatwo wyobrazić sobie, że taki widgecik będzie kiedyś lepiej spersonalizowany.

Tego typu aplikacje mogą wydawać się duperelkami, ale właśnie takie (niewielkie) programiki kierowane są na zegarki.

źródło: sammobile.com