Od pewnego czasu bardzo ważną sprawą stało się umiejętne modelowanie i stylistyka kształtów ubieralnej elektronik. Jakość, design, styl – to wszystko ma wielkie znaczenie w przypadku segmentu wearable. Można nawet drukować pewne elementy w drukarkach 3D. Jest ich coraz więcej, mają spore możliwości, no i bardzo pasują do współczesnej technologii noszonych gadżetów. Znalazłem bardzo ciekawy projekt, który łączy wszystkie te elementy. Tactum chce zaproponować projektowanie ubieralnych opasek w indywidualnych kształtach poprzez możliwości rzeczywistości rozszerzonej  i to bezpośrednio na własnym ciele.

Tworzenie opasek i pasków może być wyzwaniem, chyba, że mamy umiejętności w modelingu 3D. W przypadku Tactum nie będzie to chyba wymagane, choć każda wiedza się przyda. Tutaj projektujemy w czasie rzeczywistym prosto na nadgarstku, a wszystko dzięki projektorowi oraz systemowi interakcji przy pomocy odczytów ruchów rąk. W pierwszym przypadku chodzi o rzutniczek Casio XJA251, natomiast do kształtowania cyfrowych materiałów posłuży technologia Leap Motion – znana już na rynku i bardzo ceniona (często wdrażana w różnych pomysłach).

Załączony filmik/animacja najlepiej przedstawią jak to wygląda w praktyce – bardzo nietypowo, a i same efekty pracy są oryginalne. Możemy stworzyć coś niepowtarzalnego, wedle własnego uznania. Zobaczcie jak wygląda to z okrągłym Moto 360. Kolorystykę można ustalić zaraz przed samym wydrukiem. Sam proces powstawania jest też szybki. Cyfrowy model można dowolnie kształtować bezpośrednio na swoim ciele i ogranicza nas prawie tylko wyobraźnia (poza wielkością projektu). Tactum zainteresuje przede wszystkim panie, bo będą mogły dobierać kształty pod kreacje.

Autorzy wcale nie ograniczają pomysłu do bransoletek, opasek i innych mocowań dla ubieralnych gadżetów. Użytkowniczki mogą starać się też kształtować osobiste ozdoby.

źródło: madlab.cc/tactum