Mówi się, że ekrany tylko ogłupiają nasze umysły. Ciągłe, często bezmyślne, gapienie się na wyświetlacze, może powodować „odmóżdżenie”. Problem z tym mają wszyscy, niezależnie od wieku, ale to właśnie najmłodsi powinni swoje mózgi ćwiczyć, a nie osłabiać. Już dawno udowodniono jednak, że ćwiczenie „zwojów” mózgowych przez gry ma sens, bo rozwijane są odpowiednie połączenia w głowach najmłodszych. Nie znaczy to jednak, że trzeba cały czas tłuc i katować w gry na tabletach. Powstają narzędzia, które połączą przyjemne z pożytecznym. NeuroPlus to kontroler do gry myślami.

NeuroPlus

Ubieralny format oraz najnowsze technologie z zakresu naurowearable oferują nowe możliwości. Nie pierwszy raz widzę kontroler, który umożliwia zabawę przez skupienie. Gry sterowane myślami są nie tylko zabawne, ale uczą też skupienia (czegoś co dzieciaki tracą od ciągłego wlepiania wzroku w kreskówki). NeuroPlus ma być ratunkiem. Raz, że przyciągnie nietypowym rozwiązaniem, chyba przewyższającym kontrolery ruchu do rąk. Dwa, poprawi aktywność umysłu, czyli wyrobi pamięć „mięśniową”, ale w głowie. Coś w stylu treningu kognitywnego.

Pamiętacie scenę z wyginaniem łyżeczki w Matrixie? Tutaj nie przeniesiemy się może do wirtualnej rzeczywistości (jeszcze), ale opaska na głowę będzie w stanie wykryć pracę mózgu i kojarzyć ją z konkretnymi ruchami i akcjami na ekranie tabletu. Wszystko bazuje na EEG, czyli elektroencefalografie. Elektrody na głowie wykryją aktywności neuronów kory mózgowej i zsynchronizują z grami. Autorzy projektu mają gotowy wyrób, który przetestowali w każdych warunkach (dzięki czemu uzyskali odpowiednie certyfikaty). Teraz zbierają tylko środki na jego masową realizację. Jeśli się uda, produkt trafi na rynek już w grudniu.

Korzyści? Podobno 10 tygodni zabawy z takim gadżetem ma poprawiać skupienie, aktywność i reakcje. To wszystko ma oczywiście znaczenie w przyjmowaniu wiedzy, komunikacji i rozumieniu. Głowę należy ćwiczyć tak jak mięśnie, bo mózg też się starzeje, zwłaszcza gdy nie jest odpowiednio używany. Regularna gra ma też obniżać negatywne efekty ADHD. Producent przygotował SDK dla developerów, którzy mogą integrować NeuroPlus z pracami na silniku Unity. Aplikacje mają przekazywać użytkownikowi wyniki jego pracy oraz efekty ćwiczeń, a więc możliwe stanie się monitorowanie progresu. Nie da się też zaprzeczyć, że tego typu kontrolery będą kiedyś chętnie wdrażane do gogli VR.

źródło: Kickstarter