bHaptics Tactosy – wibracje dla virtual reality

23 Cze 2017

bHaptics Tactosy

Najpierw były gogle, a potem kontrolery ruchu. Teraz czas na inne peryferia. Od kilku miesięcy coraz częściej piszę o nowych dodatkach do gogli VR, czyli akcesoriach zwiększających odbieranie wrażeń w trakcie pobytu w wirtualnym środowisku. To już niemal pewne, że za niedługi czas będziemy ubierać i stosować w trakcie rozgrywki więcej elementów, których zadaniem będzie dodanie odczuć w cyfrowej rzeczywistości. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem są moduły na przedramię od bHaptics.

bHaptics TactosybHaptics Tactosy to elementy dostarczające doznania haptyczne, czyli odzwierciedlające wibracjami dotyk oraz pewnego rodzaju kontakt z wirtualną rzeczywistością. Mechanizmy wibracyjne to żadna nowość na rynku gier, gdyż są już od dawna wbudowywane w kontrolery ruchu i pady do konsol. Przekazują w trakcie zabawy dodatkowe bodźce, ale dopiero w przypadku VR mają chyba większe znaczenie.

Producent zaprezentował swoje gadżety na imprezie z prezentacją nowości w akceleratorze HTC Vive X. Ten program służy do rozwoju peryferiów dla gogli HTC Vive i z każdym kwartałem widać tego efekty. Akurat temat wibracji jest w dzisiejszych wynalazkach dla VR dosyć popularny, więc nie są to może innowacyjne rozwiązania, ale warte uwagi. Niektóre firmy tworzą nawet całe kombinezony z takimi technologiami, ale być może wystarczą pojedyncze moduły, zwłaszcza, że są tańsze (choć nie znaczy tanie). Tactosy proponują kilkadziesiąt wypustek na obu przedramionach, co na początek powinno wystarczyć. Należy się spodziewać, że z czasem miniaturyzacja i niższe koszty, sprawią, że ubierzemy więcej takich części. Zabawa w VR oznaczać będzie założenie sporej liczby elementów.

Efekty haptyczne przy użyciu Tactosy można wprowadzić na niemal wszystkich plaformach dla VR. bHaptics proponuje wsparcie silników Unreal oraz Unity, a wspomina także o iOS, Androidzie, macOS oraz Windowsie. Developerzy mają zatem szansę na integrację z przeróżnymi goglami. Od nich samych zależy w jaki sposób wrażenia zostaną wprowadzone do gier. Mogą to być odczucia kontaktu, ale i odrzutu w trakcie strzelania, czy obrażeń. Tylko przez ręce, ale razem z kontrolerami ruchu w dłoniach doznania są ciekawe.

źródło: bHaptics

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *