Atomic Bands – augmented reality gaming

23 Mar 2017

Ostatnio coraz więcej start-upów interesuje się ubieralnymi technologiami i wcale nie chodzi mi o trackery aktywności. Trendy pokazują, że na rynek trafia coraz więcej oryginalnych pomysłów, które proponują mniej typowe rozwiązania. Atomic Bands jest tego kolejnym przykładem. Autorzy rozwiązania proponują smart gadżety na nadgarstki, które połączą zabawę z ruchem, tworząc kontrolery wearable do gestowej rozrywki.

Atomic Bands

Urządzenia nie potrzebują ekranu i podpiętej do niego konsoli. Same są systemem „Smart Bluetooth Body Motion Gaming”, czyli pierwszą na świecie propozycją gestowego gameplayu. Atomic Bands to jeszcze prototypy, ale już z widocznym formatem. Trwa właśnie crowdfundingowa kampania na Indiegogo, której efekt zobaczymy dopiero za kilka miesięcy. Od zebranych środków zależy jak bardzo uda poprawić design i gabaryty.

Naręczne wyroby przypominają przerośnięte smartwatche i służą do rozpoznawania ruchu użytkownika. Ma być też haptycznie, a więc z wibracjami. Grę mamy czuć. Pomocne mają być też OLEDowe wyświetlacze z głośniczkami – to one sprawiają, że nie jest nam potrzebny żaden inny odbiornik, przynajniej do podstawowej zabawy, ponieważ głupio byłoby nie wykorzystać 9-osiowych czujników do sterowania innymi platformami. Pokazano demonstracje przy TV oraz z mobilnymi urządzeniami. Atomic Bands przypominają kontrolery ruchu z obecnych konsol, ale w wersji mocowanej na rękach. Do tego zmierzają zresztą i inni producenci.

Atomic Bands

Ubieralne kontrolery w akcji. fot. zrzut ekranu z materiałów video.

Do czego można wykorzystać te „zabawki”? Producent proponuje przyjemniejszy fitness, taniec, trening rytmiczny i gry ruchowe (jest ich dziś już sporo). Generalnie użyto określenie „Augmented Reality Gamingu”, czyli rozszerzoną rzeczywistość. Developerzy mobilnych aplikacji powinni mieć tu najwięcej możliwości. Dosyć łatwo stworzyć apkę na smartfon i sparować z nim ubieralne moduły (można je mocować także na nogach). Potencjał jak zwykle ogromny, ale ważniejsze jest zainteresowanie produkcją tytułów, no i samych klientów. Na szczęście na starcie Atomic Bands mają posiadać zbiór różnorodnych aplikacji. Trochę dziwi mnie brak współpracy z goglami VR, ale skoro jest dostęp do iOS oraz Androida to można tworzyć też programy wirtualnej rzeczywistości.

Atomic Bands przypomina mi trochę naręczne wersje Joy-Conów od Nintendo Switch.

źródło: Indiegogo

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *