aGlass dla HTC Vive – do śledzenia wzroku w goglach

28 Kwi 2017

aGlass

Jakiś czas temu HTC stworzyło HTC Vive X akcelerator, czyli program dla developerów chcących udoskonalać projekt gogli do wirtualnej rzeczywistości swoimi technologiami. W tym systemie powstał na przykład moduł TPCast, czyli dodatek do usunięcia przewodów z ubieralnego sprzętu od HTC. Teraz kolejnym efektem tegoż podejścia jest element aGlass od 7invensun, czyli przystawka do śledzenia wzroku – czegoś, co ma udoskonalić postrzeganie wirtualnej rzeczywistości oraz optymalizowanie działania VR.

aGlass mają analizować skierowany na obraz wzrok w czasie rzeczywistym, a to daje dodatkowe możliwości w kwestii przygotowywania oprogramowania. Ten upgrade dostosowany do gogli HTC Vive ma w szybki sposób rozszerzyć funkcje headsetu. Przystawka jest w miarę kompaktowa, a więc nie zwiększy specjalnie gabarytów gogli, a doda nowe opcje. Właśnie o takich bajerach myślało HTC, gdy uruchamiało program Vive X. To znaczne usprawnienie gogli, co zaraz przedstawię.

aGlass

Przykład oceny „mapy ciepła”, czyli wyników skupiania wzroku na konkretnych obszarach obrazu.

System aGlass ma dać użytkownikowi dodatkową nawigację, a konkretniej interakcję przez kontrolę treści zależnie od obserwacji materiałów. Ten dodatkowy element będzie monitorował ruchy oczu i dzięki temu oferował dodatkową warstwę imersji. Potencjał jest szeroki, gdyż wiele firm pokazywało już korzyści płynące z tego typu rozwiązań. Mogą to być na przykład wizualizacje naszego avatara (w tym wypadku jego wzroku) na podstawie rzeczywistych ruchów gałek ocznych, a także zwiększenie efektów interakcji ze środowiskiem bez potrzeby kierowania całej głowy w danym kierunku.

Inny przykład? Ostrzenie obrazu (wyższa jakość) w miejscach, na które częściej spoglądamy lub właśnie tam patrzymy, np. aktywacja animacji lub elementów ruchomych. Technologie muszą tu być jednak bardzo precyzyjne. Niestety to znów kolejny wydatek (219$), ale myślę, że przygotowany bardziej pod przyszłe generacje, aniżeli konsumencki wariant. Oczywiście każdy będzie mógł go sobie dokupić, ale kierowany jest bardziej do developerów, którzy przy okazji wydobędą z moduły ekstra możliwości poprzez software i aplikacje. 7invensun zapowiedziało nawet, że będzie dzielić się swoimi pracami z innymi teamami projektującymi dla programu HTC Vive X. W ten sposób uda się dostarczyć potrzebne oprogramowanie, które jest w sumie najważniejsze w tym wszystkim.

źródło: 7invensun

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *