PaperStick – papierowy kontroler dla Cardboard VR

12 Gru 2016

Pamiętacie jak Google zaskoczyło kartonowymi goglami Cardboard? Skoro można było zrobić smartfonowy adapter dla wirtualnej rzeczywistości to dlaczego nie spróbować i z kontrolerem? 😉 Ostatnio ultra budżetowe odmiany markerów dla środowiska VR i AR są modne, więc ktoś wpadł na pomysł przygotowania szablonu do ulepszonej zabawy w świecie mobilnego VR. Google ma swój pilocik z czujnikami dla platformy Daydream i PaperStick ma działać na podobnej zasadzie, dostarczając dodatkowe możliwości w interakcji.

PaperStick

PaperStick to najtańszy możliwy sposób na test zabawy kontrolera do gogli VR. Do tego w schemacie DIY, czyli wykonać go może praktycznie każdy w domowych warunkach. Koncepcja jest super, ale głównie z uwagi na przystępność. Nie chodzi o zamiennik dla zaawansowanych kontrolerów, a gadżet w prostym wydaniu, który może zbadać szerokie grono z nas. Podobnie było z Cardboardem, który miał być ciekawostką, a wypromował segment mobilnego VR.

Wydrukowany, odpowiednio złożony kawałek papieru ma być wsparty kodami QR, co pozwoli na w miarę szybką instalację i zabawę. PaperStick ma działać z Cardboardami, ale należy pamiętać, że potrzebuje dostępu do kamerki, więc nasz kartonowy adapter (bądź jego plastikowy odpowiednik) musi posiadać otwór na kamerkę smartfona. Dzięki temu oprogramowanie rozpozna położenie “kontrolera” w przestrzeni i odczyta ruchy. W ten sposób przeniesie nam sterowanie przypominające piloty od Daydream.

Pomysł został zrealizowany przez koreańskie Fast.Co Design i wraz z aplikacją Poppis (kosztującą kilka złotych), pokaże nam jak to wszystko działa. Trójkątną różdżką z papieru można obracać i sterować, a na powierzchni jest też wydrukowany “przycisk”. Mimo ograniczonego zastosowania, potencjał jest spory. Można tak imitować pędzel, czy broń. PaperStick proponuje proste mini gierki, ale pokazujące swoje możliwości. Zresztą, sami zobaczcie na dołączonym filmiku. Fajnie jakby komuś udało się to połączyć z grami na Daydream, ewentualnie, by developerzy aplikacji zainteresowali się rozwojem gier (i innych aplikacji) w tym kierunku. W źródle linki do pobrania wydruku oraz aplikacji.

źródło: PaperStick.net, Google Play

O mnie

Michał Sitnik

Eksploruję Internet Rzeczy, przymierzam ubieralne technologie, zamieszkuję smart dom. Blogując promuję nowoczesne rozwiązania, testuję i dzielę się wynikami. Przestrzegam i ostrzegam, ale częściej zachęcam. Gotowy na nową epokę technologiczną z kilkuletnim wyprzedzeniem. Na bieżąco z rozwiązaniami przyszłości. Nie geek!

Czytaj więcej o mnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *