Wczoraj w Nowym Jorku zaprezentowano nowego flagowca Motoroli – smartfon Moto X. Producenci prześcigają się w uatrakcyjnianiu swoich urządzeń na wszelki sposoby, rynek jest bardzo konkurencyjny i ciężko jest zdobyć klientów. Motorola wpadła na pomysł, aby użytkownicy ich najnowszego telefonu mieli szanse personalizacji swojego modelu. Ale nie tylko w formie wymiennej klapki, czy szerokiej palety kolorów w ofercie, a o możliwość dostosowania dowolnego koloru i ustawień Moto X. Dlatego właśnie zaprezentowano platformę webową do customizacji smartfona – Motorola Moto Maker. Otrzymamy łącznie ponad 2000 kombinacji.

Usługa będzie dawać spore możliwości, dotąd raczej żaden producent nie dawał tak wielkich szans personalizacji swojego telefonu. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego urządzenia, które podlega indywidualnym zmianom, będzie trzeba na smartfon trochę dłużej poczekać. Model będzie składany w Teksasie. Użytkownik może dobrać dowolny kolor tylnego panelu z możliwością doboru różnych akcentów wokół kamerki czy przycisków głośności. Jest też sposobność wyboru z kilku gotowych wariantów, wykończeń takich takich jak efekt drewna, czy bambusa.

Następnie przeniesieni zostaniemy na frontową część smartfona. Tutaj dostajemy opcję tylko dwóch podstawowych kolorów: białego i czarnego. Jest też możliwość wybrania sygnatury nadrukowywanej z tyłu telefonu. Na koniec wypada wybrać producenta, który przygotuje panele: albo Belkin albo Case Mate. Przy okazji dostajemy szansę doboru akcesoriów, takich jak słuchawki czy głośniczki (oczywiście z możliwością doboru koloru). W formularzu zamówienia wybieramy również, którą edycję Moto X  mamy zamiar wybrać. Amerykanie mają dwie opcje 16 GB lub 32 w cenach dostępnych dla dwuletnich kontraktów AT&T. Tylko ten operator jest dostępny i wyłącznie dla mieszkańców USA (Verizon też wspomina coś o takie możliwości). Paczka powinna dotrzeć w przeciągu 4 dni.

Niestety nie zostały podane wiadomości dotyczące międzynarodowej sprzedaży flagowca Motoroli w programie Moto Maker. Platforma ma być dostępna wraz z premierą urządzenia na amerykańskim rynku (jak nie chwilę wcześniej) na przełomie sierpnia i września. Dodatkowymi możliwościami mają być społecznościowe dobory personalizacji. Motorola chce wprowadzić na Facebooku stronę z ofertą kolejnych obudów i dać szansę użytkownikom tego serwisu na głosowanie i wybieranie pośród ciekawych zgłoszeń (np. poprzez Pinterest). Nie jest to jeszcze dopracowana koncepcja, ale jest w planach producenta.

źródło: Motorola.com