Miałem dziś okazję zapoznać się z nową ofertą marki Kruger&Matz, którą przedstawiono dziś na oficjalnej konferencji w klubie Level 27 w Warszawie. Podobno miejsce dobrane nieprzypadkowo, ponieważ właśnie o szczycie rynku myśli założyciel polskiej firmy – Michał Leszek. Podkreślił, że 27 piętro nie jest może najwyższym poziomem w Warszawie, ale już dostatecznie wysokim. Kruger&Matz odświeżył wyroby niemal w każdej sekcji, a część z nich jest zupełnie nowa (lub prawie nowa).

Kruger&Matz Explore Pro
Jeden znowych laptopów serii Kruger&Matz Explore Pro.

O dziwo prezentacja SEO marki wcale nie była taka długa 😉 (nawiązuję do tendencji długich wystąpień Michała Leszka). Udało się jednak powiedzieć o prawie wszystkich kategoriach. Niestety zabrakło choćby słowa o wearable, a jest przecież w asortymencie K&M trochę propozycji. Chciałem nawet dopytać po wystąpieniu o plany związane z ubieralnymi urządzeniami, ale trafiłem przed sobą na kogoś strasznie ciekawskiego i dopytującego o mnóstwo rzeczy. Zrezygnowałem więc, ale przysłuchiwałem się rozmowie. Szef producenta opowiadał o innych planach, m.in. skupieniu się na polskim rynku, gdzie podobno jest jeszcze mnóstwo do zrobienia.

Wśród nowych urządzeń znalazły się kolejne laptopy. Rozszerzono rodzinę o serię Explore w wersji Pro. Trzy nowe komputery przenośne mają różne przekątne i parametry. Generalnie oferując niezłe specyfikacje w przyjemnym designie (typowo apple’owskim, co akurat jest stosowane przez mnóstwo producentów). Mnie z racji tematyki bardziej zainteresował dział „mobile”, a tu Kruger&Matz proponuje jeszcze więcej. Smartfony są sprzedawane w kilku edycjach. Od flagowych, po bardziej budżetowe. Nówką jest smartfon Live 5+, który stosuje nieco opcji z zakończonej już serii 3+ (udanej konstrukcji). Trochę niżej plasowana jest rodzinka Flow 5 z Flow 5+, a do MOVE 6 i 6S dołączy w 2017 roku jeszcze MOVE 6 mini. To najprzystępniejsze z telefonów. Smartfony generują 30% przychodu marki!

Rozszerzono też kolekcję tabletów o EAGLE 1067, dorzucono czytnik książek LIBRARY. Fajnie prezentuje się też zbbiór przenośnych głośniczków. Tutaj nawet nie spodziewałem się aż takiego wyboru. Jest sporo wzmocnionych wariantów (odpornych na wodę i pyły), różne rodzaje wielkości i odmian. Segment audio to jeden z bardziej rozpoznawalnych u Kruger&Matza, więc zadbano o nowe generacje słuchawek (bezprzewodowe Street 2, Soul 2 i kilka droższych, lepiej wykończonych słuchawek przewodowych), kolumny, czy sprzęt Hi-Fi (ze wzmacniaczem przedlampowym).

Kruger&Matz myśli też o telewizorach. Nowe 55 i 65 calowe TV z 4K Ultra HD mają powalczyć głównie ceną. Prezentują się równie dobrze, a mogą okazać się konkurencyjniejsze kosztowo. Nie udało mi się jednak dowiedzieć czy są to odtwarzacze materiałów 4K radzące sobie z dynamicznym wyświetlaniem (czyli video w pełnej rozdziałce). Sądząc po pułapie cenowym raczej nie. Tego typu modele kosztują znacznie więcej.

Prezentację na ostatnim piętrze wieżowca Millennium Plaza zakończono wynikami sprzedaży i udziałów poszczególnych kategorii sprzętu. Firma akurat zamknęła pierwszy kwartał 2017, więc możliwe było porównanie go z rokiem poprzednim. Widać wzrosty, a to pozwala na inwestowanie w rozwój kolejnych generacji elektroniki. Tegoroczna oferta wydaje się bardzo ciekawa. Zarówno cenowo, jak i zasięgiem. Liczę, że Kruger&Matz mocniej naciśnie na sprzęt noszony (również jeśli chodzi o VR), a także pomyśli o wejściu w dział smart home (m.in. IoT). Ma on ogromny potencjał i nie wolno go lekceważyć.