Google dopracowuje swoją platformę AR dla Androidów i na prezentacjach dla developerów podczas Google I/O nie mogło zabraknąć informacji o nowinkach Augmented Reality. Na te technologie stawia dziś każdy większy gracz, a sklepiki zaczynają rozszerzać sekcje z aplikacjami w rzeczywistości rozszerzonej, więc i sami użytkownicy chcą więcej. ARCore otrzymał update, w którym doświadczenia będą ciekawsze o możliwość współpracy w AR. Innymi słowy, niebawem na naszych smartfonach wylądują apki z multiplayerem.

tekst alternatywny
 

Wczoraj pisałem na blogu o nowym, wieloosobowym (konkretnie dwuosobowym) trybie walki na miecze świetlne w Jedi Challenges, czyli zabawy we wspólnym otoczeniu AR. ARCore 1.2 zaproponuje coś podobnego, ale developerom, czyli zdejmując im ograniczenie do tworzenia gier i rozwiązań tylko dla jednej osoby. Oprogramowanie przystosowano teraz do budowy treści, które będą widoczne przez kilka smartfonów. Współdzielenie materiałów umożliwi obserwacje ich z różnej perspektywy, np. z dwóch stron. Google zademonstrowało oczywiście przykład. Na razie prosty, bo kółko i krzyżyk (update gry Just a Line) nie są specjalnie wymagające, ale demonstrujące możliwości.

Myślę, że łatwo wyobrazić sobie wspólną grę, m.in. w kooperacji przy bardziej wymagających tytułach. Od razu kojarzy mi się mapa Pandory z Avatara, na której ludzie obserwowali teren księżyca Saturna (tutaj akurat w formacie holografii, ale chodzi o koncepcję widoku dla wielu osób). Google proponuje na razie pierwszą fazę materiałów dla wielu osób. Można je widzieć centralnie, ale też „przypiąć” do ściany, tablicy lub podłogi, czyli oglądać ze wspólnego miejsca. Obiekty można zatem próbować kotwiczyć na powierzchniach o różnej gramaturze. Ciekawe też, że wspomniano również o systemach iOS dla ARCore i to również w trybie wieloosobowym. Google opcję parowania urządzeń w AR nazwało Cloud Anchors. SDK jest już dostępne. Pozostaje czekać na wykorzystywanie funkcji w nowych aplikacjach.

źródło: Google I/O