Facebook 360

Facebook kupił kiedyś Oculusa, a ten z kolei partneruje goglom Samsunga, czyli modelom Gear VR. Nie dziwi zatem fakt, że pierwsza aplikacja dla wirtualnej rzeczywistości powstaje właśnie na ten mobilny sprzęt. Pierwszy, dedykowany program VR dla portalu społecznościowego trafi na Androida, a konkretnie smartfony Galaxy, które współpracują z koreańskimi adapterami. Jest kilka powodów, dla których lepiej wystartować z wersją mobilną, a nie oprogramowaniem dla bardziej zaawansowanych Oculus Rift. Najważniejszym jest większa uniwersalność i szansa na przetestowanie apki na najpopularniejszy system mobilny na rynku.

W razie sukcesu można udostępnić edycję na pozostałe Androidy, które łącznie mają dostęp do największej bazy mobilnych gogli VR. Przejdźmy jednak do samej aplikacji. Facebook VR skupi się wyłącznie na treściach w 360-stopniach, których jest już na ściance coraz więcej. Użytkownicy mogą już od jakiegoś czasu wrzucać materiały sferyczne, natomiast dużo więcej contentu trafia na portal na fanpage’ach firm, które bardzo chętnie wyróżniają przekaz poprzez oryginalny format. Program Facebooka ma po prostu ułatwić wyszukiwanie takich wrzutek.

Facebook 360

Facebook 360 otrzymał adekwatny interfejs, czyli przygotowany w „bańkowym” wydaniu. Jak dużo jest dostosowanych treści? Podobno już ponad milion filmików 360 stopni i 25 milionów takich panoramicznych zdjęć. To wystarczająca liczba, by w końcu wyróżnić je w nowej sekcji. Facebook od dawna eksperymentuje z VR i działa w kierunku przeniesienia mediów społecznościowych w ten segment. Facebook 360 to jeden z pierwszych kroków. Kiedyś będzie oferować pewnie wszystkie opcje w jednym miejscu, ale na razie mamy zaciekawić się filmikami i fotkami. Autorom zależy, by materiały te trafiły do jak najszerszej grupy odbiorców. Użytkownicy mają oczywiście komentować, lajkować i wyrażać opinie w nowej wersji.

źródło: Facebook