Amazfit Sport Smartwatch 2

Chińskie marki produkują chyba najwięcej różnego rodzaju trackerów i smartwatchów, ale tylko garstka przedostaje się na rynek globalny, gdzie nacisk na jakość jest zdecydowanie większy. Amazfit to seria urządzeń Huami, czyli sub-brandu giganta Xiaomi. Producent zaprezentował właśnie drugą generację sportowego zegarka. Modele Amazfit Watch 2s i Sports Smartwatch 2 to następcy Amazfit Pace, który jako jeden z nielicznych na zachodzie się pojawił. Na razie wyroby przeznaczono wyłącznie na rynek chiński, ale jest duże prawdopodobieństwo, że trafią szerzej.

Dwa nowe smart zegarki mają przyciągnąć przede wszystkim długim czasem pracy na jednym ładowaniu. 5 dni działania to atrakcyjny wynik jak na smartwatch z kolorowych ekranem i kompletem czujników. Proponowane warianty różnią się detalami. Jeden jest bardziej sportowy, drugi elegancki. Oba mają okrągłe, 1.34-calowe ekraniki w rozdzielczości 320 x 300 oraz przyciski ze stali nierdzewnej. Model 2S to ten bardziej stylowy z ceramiczną kopertą, szafirowym szkiełkiem i skórzanym paskiem. Nowa generacja prezentuje się znacznie lepiej od Pace, choć widać podobieństwa.

Amazfit Sport Smartwatch 2

Amazfit Watch 2s
Bardziej elegancki z duetu, ale bez wbudowanego GPS i czujników tętna – Amazfit Watch 2s.

Sports Smartwatch 2 to ten przystosowany zewnętrznie, ale i wewnętrznie do aktywności. Oprogramowanie oferuje 11 różnych typów aktywności, którym monitoruje dane. Znajdziemy tu bieg, analizę pływania na otwartych zbiornikach, no i oczywiście triathlon. Pomogą w tym wbudowany GPS oraz optyczny czujnik pracy serca działający całodobowo. Ciągły zapis ma swoje zalety. Watch 2S nie posiada modułu GPS i pomiarów tętna. Oba są jednak wodoodporne, ale tylko sportowa odmiana rozpozna czy trenujemy na basenie czy na otwartej przestrzeni.

Wrócę jeszcze do tematu baterii. Huami przekonuje, że nowe zegarki Amazfit wytrzymają nawet 5 dni. To o wiele dłużej niż większość inteligentnych zegarków na rynku. Mowa oczywiście o pracy ogólnej, bo przy włączonym GPS i ciągłym mierzeniu pracy serca wszystko spadnie do 35 godzin (to i tak efektowny wynik). Zegarki posiadają też wsparcie mobilnych płatności, ale tu mowa o chińskim systemie AliPay. Wynika z tego, że w środku jest też chip NFC. U nas platforma i tak nie będzie aktywna (jeśli w ogóle sprzęt pojawi się poza Chinami). Amazfit mają też 4GB na dane (głównie muzykę) oraz własny systemik operacyjny. W Azji gadżet wyceniono na 150 i 225$ w zależności od wariantu.

źródło: Amazfit