Adidas ALL DAY

Aplikacje fitness to jedne z częściej pobieranych ze sklepików z mobilnymi programami. Większe firmy z branży starają się oferować swoim klientom odpowiednie narzędzia i Adidas też jest pośród nich. Marka jest obecna w tej sekcji już od dawna, a od jakiegoś czasu przejęła nawet Runtastic, które zastępuje platformę MiCoach. Najnowsza apka Adidas ALL DAY to jakby uzupełnienie, tj. specjalna wersja motywatora, kierowanego raczej do kobiet.

Aplikacja/platforma fitness Adidas ALL DAY

Aplikacja Adidas ALL DAY ma być oprogramowaniem dla nowego trackera Chameleon, którego widać nawet na jednej z grafik promujących narzędzie. Bransoletki nie pokazano jeszcze w całej okazałości, ale już wiemy, że takowa wkrótce zadebiutuje. ALL DAY pojawi się na razie w wersji beta, by do lata sprawdzić funkcjonalności. Za kilka miesięcy ma wystartować gotowa wersja i pewnie towarzyszący jej Chameleon. Z serwisem ma współpracować sporo partnerów, m.in. American College of Sports Medicine and Verily, czy dział healthcare od Alphabet Inc. (ci od Google).

Adidas ALL DAY

Adidas skoncentrował się w ALL DAY na czterech najważniejszych (według nich) składowych, prowadzących do lepszej formy, kondycji i zdrowia. To ruch, odżywianie, sposób myślenia i odpoczynek. Zbierając dane na temat ich wszystkich stworzymy rodzaj profilu zachowań, które zostaną ocenione przez wspomnianych wyżej partnerów. Mają oferować adekwatne wskazówki, które nazwano Odkryciami. Powinni pomóc zmieniać złe nawyki i wchodzić w pozytywne rutyny, takie, prowadzące do zdrowego trybu życia. Mamy osiągać ten sam efekt co w innych aplikacjach fitness, ale jeszcze innym systemem. Wygląda mi to po prostu na próbę odróżnienia się od konkurencji, ale liczę, że przy okazji zastosowano działające metodyki. Adidas przekonuje, że skupi się właśnie na instrukcjach i przewodnikach, których wciąż dla wearable i fitnessu brakuje. Powstają coraz lepsze programy, ale tych konkretnie przerabiających nasze dane i pomagających osiągać efekty na ich podstawie, niewiele.

Założeniem Adidas ALL DAY (jak sama nazwa wskazuje) jest monitorowanie najważniejszych danych przez cały dzień. „Odkrycia” mają docierać do użytkownika w formie krótkich sugestii z każdej z czterech sekcji. Od ćwiczeń, przez dietę aż po rodzaj muzyki pod lepszy wypoczynek, czyli regenerację organizmu. Ma ich być na początek dwanaście, ale wiadomo, że potrzeba ich znacznie więcej, więc będą docierać do użytkowników z kolejnymi aktualizacjami. Autorzy systemu nie ukrywają, że porady będą kierowane raczej do damskiego grona – przynajmniej na początku rozwoju aplikacji.

Adidas Chameleon

Adidas Chameleon

Na koniec jeszcze jeden akapit o nadchodzącym, lifestyle’owym trackerze, który był przez Adidasa zapowiadany już w zeszłym roku. Adidas Chameleon ma być kolejną bransoletką do monitoringu aktywności i pewnie nie będzie się ona wyróżniała wewnętrznymi modułami oraz czujnikami. Trudno tutaj zaproponować coś więcej, a i tak najważniejsze są algorytmy i platforma ALL DAY. To ona ma wydobywać z sensorów najważniejsze odczyty i odpowiednio je przetwarzać.

Spodziewam się, że gadżet będzie odpowiednio poprawionym modelem opaski fitness miCoach Fit Smart. Oczywiście z nowym designem – jak widać na grafice, starającym odróżnić się od reszty rywali. Bankowo będzie posiadał czytnik tętna i komplet standardowych sensorów. Nie zdziwiłbym się jakby projekt był oferowany w odpowiednio bogatej personalizacji, skoro jest wycelowany w damską grupę klientów. Przeróżne paski, sznurki, akcesoria to upiększacze specjalnie dla pań. Chameleon powinien pojawić się wraz ze startem apki ALL DAY, czyli gdzieś latem.

źródło: Adidas