Korzyści z zabawy z gestową obsługą interfejsu znamy przede wszystkim z Kinecta od Xboxa. Ruchem ciała sterujemy postaciami i wieloma innymi elementami systemu i jest to zabawa fajna. Nie wszędzie się nadaje, ale umożliwia stosowanie dodatkowej interakcji. Gry to już nie tylko konsole, ale bardzo szeroka gama urządzeń, w tym smartfonó, tabletów, czy nawet smartwatchy. Nowi producenci zaczęli ekspansję w segmencie gier, co widać na przykładach Apple TV (już ponad 2600 aplikacji), czy Android TV lub przystawek telewizyjnych opartych na Androidzie (dostęp do Google Play). Grać można  w tysiące tytułów, np. przez smartfon jako kontroler, czy parowany pad.

Zkoo

Duży ekran i zabawa na odległość kusi do zastosowania systemów a’la Kinect. Pewien startup chce zaproponować coś podobnego. Przystawka ZKOO to kamerka śledząca nasze gesty i przekładająca je na wiele znanych systemów, w tym Androida, gdzie przecież mamy mnóstwo tytułów przystosowanych do obsługi dotykowej. Producentowi udało się przekuć ruchy dłoni w powietrzu na obsługę aplikacji, które wcześniej obsługiwane były wyłącznie przez dotyk. Urządzonko ma niezłą dokładność przy stosowaniu z kilku metrów, czyli przeciętnej odległości między kanapą a TV.

Mało tego, udało się wdrożyć również multigesty, czyli zastępstwo dla multidotyku. Od lat jest ono stosowane praktycznie w każdym typie programów mobilnych, więc trzeba było dostosować się i do tego interfejsu. Co można kontrolować rękami z odległości? Na materiałach promocyjnych widać gry, a nawet wprowadzanie tekstu. Nie wszystkie elementy wyglądają na wygodne, np. pisanie, ale jest sporo tych odwrotnych. Możemy „klikać”, przesuwać, przytrzymywać, obracać, czy stosować wiele innych znanych gestów (np. powiększać).

Zkoo TV

ZKOO to taki wirtualny pilot z naszych rąk. Technologie „Air Touch” można wykorzystać w biznesie (np. prezentacje slajdów), ale więcej frajdy robią gry – jeśli tylko interakcja dla danego tytułu się nadaje (Fruit Ninja działa :D). Kompatybilność jest całkiem szeroka. Przystawki oparte na Androidzie, podpięte smartfony i tablety na Androidzie, ale i komputery z Windowsem podłączane pod TV (w tym wtyki na HDMI z Windowsem). Podejrzewam, że uda się też to jakoś skonfigurować z Android TV. Autorzy pracują nad współpracą z Apple TV.

Listę kompatybilnych gier znajdziemy w opisie kampanii na Kickstarterze, gdzie projekt szuka wsparcia. Ma pojawić się na rynku w drugiej połowie 2016 roku.

źródło: Kickstarter