Segment wirtualnej rzeczywistości z użyciem gogli VR zmieni nieco rynek. Nowy format wymaga nowej interakcji i zwykłe pady, choć możliwe w użytku, mogą nie wystarczyć. Zanim różne systemy wejdą masowo na rynek, a zapowiadane są m.in. Oculus Rift i Sony na 2016 roku, trzeba zaoferować klientom jakiś wygodny system sterowania. Oculus swój prototyp już zademonstrował. Oculus Touch mają całkiem przyjemną formę i sporo nowych możliwości w zakresie ruchu. Swój projekt sterowania odkrywa teraz firma Nod Labs, którą czytelnicy mojego bloga mogą już kojarzyć. Przygotowywała ona wcześniej inteligentny pierścień, który daje nam sporo nowych opcji w obsłudze dzisiejszej elektroniki, ale takowy ubieralny gadżet nie ma wszystkiego, czego potrzebuje VR.

Najnowszym dziełem ma być kontroler do dłoni – Nod Backspin. Można nawet powiedzieć, że to druga generacja pierścienia, bo ma wsporo wspólnego jeśli chodzi o budowę i podzespoły. Też palec znajduje się w dziurce, ale gadżet trzymamy także resztą dłoni, no i mamy do dyspozycji sporo przycisków i gałek. Przystosowano go specjalnie do współpracy z goglami dla wirtualnej rzeczywistości. Nadal mamy cały system obsługi gestami rąk, czyli wyczuwanie położenia w przestrzeni oraz ruchu rąk, ale poszerzonych o wspomniane przyciski. Te są do grania wymagane i na pewno się przydadzą. To bezpośredni konkurent Oculus Touch. Oba mają zbliżone funkcje i pozwolą na wywoływanie akcji w zależności od zaprogramowanego gestu.

Trzymają w rękach zwykłego pada i tak angażujemy tylko kciuk i ewentualnie palce pod spustami, więc zaproponowana przez Nod Labs konstrukcja jest wygodna. Zadaniem nowoczesnych kontrolerów jest przeniesienie imitacji percepcji do wirtualnego świata, czyli wrażeń z bycia w cyfrowym otoczeniu. Reakcja mózgu na ruch rąk jest tutaj bardzo ważna. Z tego co się orientuję, to jest to problem, z którym wielu producentów walczy (poprawę stanowi m.in. widzenie własnego nosa, wysokość obserwacji równa naszej itd.). Wirtualny świat potrzebuje kontrolerów tego typu. Nod Labs przygotowało technologię, która ma więcej możliwości niż tylko udział w świecie VR.

Nod Ring i Nod Backspin to gadżety, które można wykorzystać szerzej. Oprócz wirtualnej rzeczywistości mogą być wykorzystane również w świecie Internetu Rzeczu, czyli obsłudze tysięcy innych urządzeń. Oba modele wspierają projekty takie jak: Google Cardboard, Oculus DK2, czy OSVR HMD, Samsunga Gear VR oraz ZEISS VR One. Można nimi też sterować dronami 3DR, Parrota lub DJI. Oczywiście są kompatybilne z systemami iOS, Android, Windows, OSX, czy Google Glass.

źródło: nod.com via techcrunch.com