Baidu to chiński gigant, który stara się konkurować nawet z Google. O ile amerykańska firma jest znana globalnie, to Baidu jest rozpoznawane głównie w Azji. Ma tam nawet większą popularność niż Google. Nie dziwię się zatem, że przenosi wzorce i trendy na lokalny rynek (ogromny!). Skoro pewne działania sprawdziły się na świecie, to z pewnością warto je przedstawić we własnej wersji u siebie. Tak działa większość producentów z Chin. Klonowanie jest nam dobrze znane. Baidu postanowiło, że kolejnym krokiem będzie rywalizujący systemik dla inteligentnych zegarków. Oczywiście chodzi o walkę z Android Wear.

Cel jest jeden, ale bardzo istotny. Chodzi o zniwelowanie znaczenia serwisu Google (kwintesencja Android Wear) w zegarkach, a zaproponowanie swojego. Zamiast Google Search będzie platforma Baidu. Logiczny krok w walce przynajmniej o swój rodzimy rynek. Nie będzie to całkowicie nowy system, a zmodyfikowany Android (o ironio!). Nazwano go DuWear i ma być OSem możliwym do wgrania na popularnych modelach, które działają na Android Wear, ale i wersją OEM dla chińskich producentów chcących wejść na rynek ze swoim modelem. Kilku z nich pokazało już swoje zegarki z googlowskim formatem, więc z pewnością będą pozwalały na modyfikację DuWear.

Baidu wystartowało nawet ze stroną promującą OS i można się z niego dowiedzieć, że będzie przypominał w działaniu konkurencyjny Android Wear (choć sporo uproszczony), ale wsparty serwisami Baidu. W czerwcu gigant ten ma zadebiutować z własnym smart watchem na tej platformie – ponoć DuWear Watch. Z urządzeń dostępnych już na rynku będzie możliwe instalowanie oprogramowania na: Sony SmartWatch 3, Moto 360, czy LG G Watch lub LG G Watch R. Oznacza to, że i kwadratowe i okrągłe ekraniki będą kompatybilne. Dla nas informacja ta nie jest specjalnie istotna, ale Azjaci będą bardzo zadowoleni.

Oczywiście wszystkie podzespoły będą tutaj wykorzystywane: czujniki pracy serca, moduł GPS, sensory ruchu itd. Najważniejsze dla Baidu będą jednak serwisy do wyszukiwania głosem oraz mobilne płatności. Android Wear nie wszedł jeszcze do Chin, więc szansa na udany debiut są spore. Co jeszcze sprzyja platformie? Mnóstwo rodzimych producentów, którzy pewnie zaleją rynek swoimi propozycjami. Podejrzewam też, że pojawi się sporo klonów z zachodnich rynków.

źródło: Baidu via ubergizmo.com