W styczniu przedstawiałem ubieralny gadżet Myo Armband, który potrafi z bardzo dużą dokładnością mierzyć pracę mięśni i wykorzystać to do sterowania nowoczesnymi gadżetami. Specjalna opaska na rękę ma nam umożliwić kontrolę domowych urządzeń przez wykrywanie gestów, ale także usprawnić sterowanie w nowoczesnej wirtualnej rzeczywistości – grach, aplikacjach i wielu innych nowych rozwiązaniach. Firma ThalmicLabs zintegrowała swój wynalazek z innym nowatorskim sprzętem, który niebawem trafi do komercyjnego użytku, czyli ubieralny ekran 3D Oculus Rift.

Narzędzie nie jest jeszcze dostępne, ale można je już zamawiać w przedsprzedaży za 150 dolarów. Developerzy współpracujący ze studiem od Myo już proponują część zastosowania, np. dla kuli Sphero lub latających dronów. Teraz nadszedł czas na nowy rodzaj odbioru obrazu poprzez ubieralny ekran Oculus Rift, gdzie możemy odnaleźć się w wirtualnej rzeczywistości, także poprzez poruszanie głową. Brakowało jednak czegoś innego niż prymitywny pad. Tutaj świetnie sprawdzi się Myo, pozwalające wykorzystać ruchy rąk i przenieść je w cyfrowy świat. Poniżej możecie zobaczyć materiał demonstracyjny, pokazujący jak to wszystko wygląda w obecnej fazie.

Elektryczne impulsy będą skanowane i przekazywane do wirtualnego otoczenia, gdzie powinny zachować się w zbliżony sposób. Na filmiku widać, jak sztuczne ręce reagują na ruch, także otwieranie dłoni i poruszanie nadgarstków, mimo iż sensory są umieszczone na przedramieniu. Z tego miejsca da się jednak odczytać pracę poszczególnych partii mięśni, odpowiedzialnych za cała rękę. Nie muszę chyba przekonywać jak wpłynie to na zabawę, poszerzając rozgrywkę w nowy sposób. Na razie jest to oczywiście we wczesnej i uproszczonej formie, ale w niedalekiej przyszłości może zrewolucjonizować sterowanie i kontrolę. W tej chwili chodzi o pokazanie możliwości developerom.

Firma przygotowała też biblioteki API dla developerów, które w szybki i prosty sposób umożliwią im wdrażanie technologii do własnych aplikacji, gier i oprogramowania. Integracja z innymi gadżetami ma także być dzięki temu łatwa i przyjemna. Jesli dodamy do tego bieżnię dla graczy (czyli specjalne urządzenia do poruszania się w wirtualnej rzeczywistości), to możemy mieć nadzieję, że zabawa przeniesie się wkrótce na zupełnie inny poziom.

źródło: thalmic.com