Zbliża się okres świąteczny, przynajmniej w sklepach – wystarczy wejść do pierwszego lepszego supermarketu, by zobaczyć choinkowe gadżety i towarzyszące im „mikołajowe” słodycze. Producenci i handlarze szykują się do sprzedaży, to samo tyczy się rynku online, więc warto przyszykować się odpowiednio do sezonu na prezenty, najlepiej uwzględniając także mobilne urządzenia. Nie chodzi tutaj bynajmniej o smartfonowe prezenty, a kanał komunikacji z klientem. Flipboard – mobilny magazyn na tablety i smartfony – przygotował nową funkcję, która może sprawdzić się w tej sytuacji.

Tym, którzy nie wiedzą czym jest Flipboard przypomnę, iż aplikacja ta to wygodny format magazynu prasowego z informacjami dodawanymi z innych serwisów internetowych, które partnerują apce. Można tam wygodnie poukładać ulubione sekcje i w intuicyjny sposób przeglądać wieści ze świata. Tym razem twórcy aplikacji chcą zaangażować bardziej obie strony programu. Flipboard Catalogs  to nowa funkcja dająca możliwość uruchomienia sklepowego trybu, czyli umożliwienia użytkownikom programu dodawania do swojego konta sklepików ulubionych marek, a potem wybieranie produktów i zakupy online w znanej już formie.

Jeśli sklep typu e-commerce doda taką opcję i przygotuje wersję Flipboardową w opcji Catalogs, to użytkownik aplikacji może uruchomić funkcję na swoim tablecie lub smartfonie. Klient będzie miał okazję przejrzeć produkty i może wybierze coś na prezent pod choinkę. Flipboardowa funkcja sklepowa jest możliwa do przygotowania dzięki zupdatowanemu dodatku do przeglądarek „flip.it”. Wiele znane firm (głównie na amerykańskim rynku) przygotowuje już swoje wersje sklepu. Zwykle w okresie świątecznym docierają do nas gazetki z wieloma sezonowymi produktami w papierowej formie, niedługo będziemy mogli sami wybrać wersje cyfrowe na mobilne urządzenia w nowoczesnej dotykowej formie.

Od lewej: okładka magazynu Banana Republic oraz kolejne strony z ofertą produktów wraz z przyciskiem „kup”, gdzie można dokładniej obejrzeć artykuł w formie Flipboarda, zanim zdecydujemy się dokończyć zakupy.

Nowa forma może ułatwić sklepom przygotowanie wygodnego katalogu z produktami w atrakcyjnej formie. Możliwe stanie się łączenie tradycyjnych artykułów z oferowaniem powiązanych produktów tuż obok nich z opcją wygodnego przeglądania. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie popularność Flipboarda, którego pobrało już na świecie ponad 90 milionów osób. Jak to wygląda od strony sklepu, który chce przygotować Catalogs, można zobaczyć na załączonym niżej video. Funkcja nie jest nowa (wprowadzono ją już w marcu), ale zdecydowano się ją dobrze wypromować teraz w najważniejszym świątecznym okresie. Flipboard dostępny jest w AppStore i Google Play. Czy warto skorzystać z tego formatu? Myślę, że dobrze jest zaznajomić się z nowoczesnymi formami komunikacji z klientami.

źródło: inside.flipboard.com via theverge.com