Powoli pojawiają się na rynku coraz mądrzejsze automatyczne kioski z wieloma możliwościami, które mogą zwolnić w pracy wielu pracowników. Przykładowo, robot Monsieur przygotuje drinka zamówionego przez smartfon. Kolejnym automatem będzie Briggo – urządzenie, które wprawi w zakłopotanie baristów z całego świata. Jest to automat w formie kiosku, który przygotuje kawę – zlecenie wyślemy przez telefon wyposażony w specjalną aplikację. Nie przygotuje może efektownego wierzchu, ale zautomatyzuje zamawianie i ułatwi życie klientom. To nic innego jak inteligentniejszy automat do kawy z funkcją zdalnych zamówień.

Twórcy twierdzą, że nie jest to zwykła maszyna do przygotowywania kawki instant, a prawdziwy automat na wysokim poziomie parzenia kawy. Maszyna jest wielkości kilku automatów do kawy i może być zainstalowana w dowolnym miejscu. Pierwszy tego typu model stoi na University of Texas w Austion, a już niedługo może pojawić się na ulicach, placówkach i wielu innych często uczęszczanych lokalizacjach. Briggo stanie się siecią automatów, które w szybki sposób przygotują dla nas kawę z zamówieniem wprost ze smartfona.

Na zewnątrz to konstrukcja ze stali nierdzewnej, wewnątrz wiele czujników (np. mierzących temperaturę mleka, wody i wielu konkretnych parametrów), by poszczególne rodzaje kawy były przygotowane we właściwy sposób. Biorąc pod uwagę jak wiele nauki pochłania baristom przygotowanie odpowiedniej kawy, maszyna może ich w tym szybko prześcignąć, automatyzując proces. Wewnątrz przygotowano specjalne komory, które pozwalają na przygotowanie poszczególnych napojów indywidualnie – poszczególne rodzaje kawy są gotowe do przygotowania w krótkim momencie. Od latte, przez cappuccino, po mrożone wersje i gorącą czekoladę.

Automat jest pełen aromatyzowanych syropów, więc możliwe jest przygotowanie kawy z własnej receptury. Wykonamy to oczywiście w dedykowanej aplikacji na ekranie smartfona. Jeśli znamy jakiś dobry przepis, możemy śmiało wprowadzić go wedle upodobań z poziomu wyświetlacza telefonu i to w każdej chwili (automat). Przykładowo, siedząc na wykładzie możemy wysłać sygnał z wyprzedzeniem i podejść do Briggo po swoje zamówienie, które wcale nie będzie specjalnie droższe od konkurencyjnych automatów. Maszyna będzie posiadać także swój dotykowy panel, nie jest konieczne zamawianie kawy ze smartfona.

Najnowszy model Briggo to nowocześniejsza wersja urządzenia postawionego w kampusie na uczelni w Austin w 2011 roku. Obecna wersja została usprawniona o wspomniane wyżej możliwości oraz współpracę z telefonami z iOS lub Androidem. System może także  poinformować klienta o idealnej temperaturze zamówionej kawy i wysłać powiadomienie na telefon w celu jego odbioru. Myślę jednak, że bariści mogą spać spokojnie, gdyż urządzenie zostało przygotowane dla ludzi żyjących w szybkim tempie, a kawiarenki mogą spać spokojnie – wciąż będą mieć klimat i tradycyjne podejście będzie pożądane.

źródło: Briggo.com via gizmag.com