Kto z nas nie zerka do systemu online oferowanego przez firmę kurierską, jeśli chodzi o oczekiwaną przesyłkę? Wszyscy lubimy wiedzieć co dzieje się z naszą paczką, gdzie aktualnie jest, kiedy dotrze. Proces przewożenia paczek stał się dokładniejszy, możemy wpisać numer przesyłki w Internecie i obserwować status przesyłki. Zwykle są to informacje dotyczące nadania paczki, dotarcia do sortowni, przekazania jej kurierowi itp. Są to informacje bardzo ogólne, ale na tyle dokładne, że możemy zorientować się na jakim etapie jest przesyłka. Brytyjski oddział DPD chce zaproponować klientom śledzenie paczki w czasie rzeczywistym!

Usługa Follow My Parcel to serwis, który pomoże klientom sklepów online widzieć przejazd paczki w dokładnym jej momencie. Użytkownicy otrzymują link do strony, na której można śledzić pozycję pojazdu przewożącego paczki, a także pozycję samej paczki w kolejce. Chodzi tutaj jedynie o ostatnią fazę doręczenia przesyłki. Do tej pory Interlink Express/DPD (IE jest częścią DPD) informował swoich klientów SMSem jedynie o przedziale czasowym, w którym ich pracownik dotrze do naszych drzwi. Teraz otrzymamy również wspomniany link, a tam informacje z czasie rzeczywistym z ostatnich 15 minut całego procesu doręczenia.

Usługa ma wystartować w UK już 5 sierpnia, w jej programie weźmie udział kilka większych brytyjskich sklepów online, które już widzą jak wykorzystać potencjał serwisu i przekuć go w wartość dodaną dla swoich klientów. Jednym z pierwszych będzie Amazon, który wysyła tysiące paczek dziennie. Tradycyjnie wraz z poranną informacją o planowanym dostarczeniu, otrzymujemy wieści na temat godzinnego przedziału czasowego, w którym kurier zjawi się pod domem, ale tym razem będziemy znać jego ostatnią fazę z bardzo dużą dokładnością. Mapka z symbolem pojazdu działa także na urządzeniach mobilnych.

Dostajemy również możliwość zaznaczenia opcji, w której wskażemy pracownikowi, że niestety nie możemy odebrać w tym momencie paczki. Można wtedy wskazać inny adres doręczenia, oraz sąsiada, który odbierze za nas przesyłkę. Jeśli jesteśmy jednak w domu, albo planujemy wyjście, usługa Follow My Parcel pozwoli lepiej zaplanować dzień. Z serwisu skorzystają klienci, którzy zamówili przesyłkę z opcją dostawy na drugi dzień oraz w opcji Prime.

źródło: DPD.co.uk via theverge.com